Bikepacking - 600km z Innsbrucku do Bratislavy na bicykli

Dostali sme šialený nápad!!! Vyskúšame bikepacking!!

Tento plán vznikol v mojej hlave ešte pred 2 rokmi, keď som videl môjho kamaráta Vlada ako išiel sám z Talianska domov s prespatím na jednu noc niekde v Slovinsku.

Hneď som si povedal, že to by som chcel aj ja niekedy skúsiť... Po príchode Vlada domov som mu hneď napísal, že ako bolo a hneď sme si povedali, že nabudúce pôjdeme spoločne.

Minulý rok sa nám to síce nepodarilo ale tento rok to už muselo klapnúť! Dohodli sme sa už na začiatku leta predbežne na začiatok septembra, zavolali sme do toho nášho spoločného kamaráta Maťa, ktorý s týmto nápadom tiež súhlasil.

No ako to celé dopadlo si môžete pozrieť na našom novom videu, ktoré sme si pre Vás nachystali z bikepackingu a celý sme sa ho snažili zdokumentovať.

Nás prvý plán bol ísť vlakom do talianskeho mesta Treviso a odtiaľ cca 600km cez Rakúsko domov. No po recenziách od známych, že v okolí Treviso sú veľmi frekventované cesty sme náš plán zmenili a vybrali si rakúske mesto Innsbruck. Trasu z Innsbrucku celú naplánoval Maťo, namotal to cez známe miesto Hallstatt a vlastne cez alpy až do Bratislavy. Naša naplánovaná trasa na Strave ukazovala 600km a 5523 výškových metrov a to by sme za 3 dni mohli v pohode zvládnuť. Trasa bikepackingu z Innsbrucku do Bratislavy

Večer deň pred odchodom sme si náhodne napísali na Instagrame s Maťou, že ona ma tiež dovolenku a tiež plánuje bikepacking cez Rakúsko. Samozrejme sme sa dohodli, že sa môže ku nám pridať a zrazu sme boli štyria.

Keďže ja osobne a vlastne ani Maťo sme nikdy také dlhé vzdialenosti nešli, tak sme mali aj trošku obavu či to všetko zvládneme a hlavne ja osobne či vydržím spať v spacáku len s karimatkou pod sebou 3 noci...

Moja kompletná výbava na bicykli, ktorú som používal na bikepacking:

Väčšinu vecí ako bol spacák a náhradne oblečenie som dal do podsedlovej tašky AUTHOR SUMO X9. Má objem až 12 litrov a stačila na zabalenie všetkých potrebných vecí. A na bicykli držala celý čas pevno bez výrazných bočných pohybov.
Na drobnosti, ktoré som používal počas jazdy mi veľmi dobre poslúžila dlhá taška do rámu tiež od značky AUTHOR PROLONG s objemom 2,8L.
Pre istotu som si zobral aj malú tašku na hornú rámovú trubku AUTHOR A-R250 T, do ktorej sa zmestí telefón alebo nejaká výživa na cestu.

Na navigáciu používam cyklopočítač od značky Wahoo, konkrétne model WAHOO ELEMNT BOLT V2, ktorý fungoval perfektne celú dobu. Na našom blogu máme aj video z porovnania cyklopočítačov Wahoo vs Garmin.

Nečakali sme, že budeme moc jazdiť po tme ale nakoniec sa veľmi hodilo a osvedčilo predné svetlo AUTHOR A-QUANTUM o výkone 1000 lm, ktoré som mal uchytené pod riaditkami na originál držiak Syncros v kombinácií s úchytom z tejto sady AUTHOR ACC-515, ktorý viete použiť aj ako držiak na Gopro, cyklopočítače a aj držiak svetla.
Bežne na cestnom bicykli používam zadné svetlo Garmin Varia, ktorá je nevyhnutnosť pri cestnej cyklistike ale v tomto prípade som si zobral svetlo CATEYE VIZ150 o výkone 150lm. Bolo to hlavne z dôvodu, že som Garmin nemal kam uchytiť, nakoľko na sedlovej trubke bola taška. Takže Cateye som si pripevnil na ľavú stranu zadnej stavby a bez problému držalo celú cestu.

Na biku som si musel prehodiť aj košíky na fľašu. Bežne používam karbónové košíky Tacx, ale po namontovaní tašky do rámu sa nedali vybrať fľašky z košíka. Takže som ich zamenil za košíky s bočným zasunutím a mohol si zobrať aj väčšie fľašky Elite Fly Tex.

nase-bicyklePrihláste sa na odber nášho Youtube kanálu:
Youtube Cykloshop.sk

Prečítajte si aj naše ďalšie blogy:
Blog Cykloshop o cyklistike

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach:
Instagram
Facebook
TikTok

Pridajte sa k nám na Strave:
Cykloshop.sk na Strave

Vypočujte si aj nás Podcast:
Spotify
Apple podcasts